8. huhtikuuta 2007 kello 10:20

Jippiaejee!!!
Joskus tulee niitä päiviä jolloin ensin ei ole kiirettä mihinkään, mutta yht'äkkiä alkaa tapahtua vauhdilla! Eilen olin orientoitunu viettämään pääsiäislauantaita kaikessa rauhassa ja suunitellut kaupassa käyntini iltapäivään, joten ei hoppuilua ja hösäämistä. Niin kuvittelin kunnes sain puhelinsoiton työpaikaltani. Siellä kysyttiin, että Terveh, oletkos sä missä kun sua on ooteltu töihin? Löi tyhjää minuutin ajan ja sanoin että kotonanihan minä olen, mut mulla on duunivuoro vasta sunnuntaina ja maanantaiiksi merkattu. Kysyin, että kummankos listan mukaan sitä nyt mennään, sen mulla olevan listan mukaan vai miten? Sanoin kyl' tulevani töihin, mutta olen kyllä myöhässä siinä tapauksessa jos siellä olevaa listaa toteutetaan. Onnekseni en ottanut keikkoja vastaan joita mulle tarjottiin pääsiäisen ajaksi useampaan paikkaan kahteen kaupunkiin. Siitä olis voinut tulla todellinen vääntö mihin mä menen tekeen duunini. Sissus!

Nopeesti suihkien kamat ja kaikki, soitin taksin ja sillä töihin. Ensimmäiseksi vertasin työlistat kun pääsin duunipaikalle, ja se lauantain työvuoro puuttui mun listalta, voihan veee! Miten mun tietooni sekin olis tullu kun teen 60% ja en ole duunissa kuin muutaman päivän viikossa. Muutoksista olis kyllä hyvä tietää ajoissa. Hiukan nousi ärsytyskynnys ja sapetti koko työvuoron ajan. Sanoinkin työparilleni, joka on vastaava lähinesimies.. et tällain ei ole kiva tulla duuniin ja mua sapettaa monestakin syystä, eikä vähiten siksi että sielläkin on odotettu ja ihmetelty miks en ole paikalla.... argh! Totta mooses mä tulen duuniin sovitun työajan puitteissa, mut telepatialla en ole selvitelly mitään asioita ennenkään, tiedotus tökkii ja siitä mä en ota vastuuta jos minulle asti tieto ei kulje ajoissa.
Eniveis, työt sujui ihan hyvässä hengessä alusta huolimatta ja siitä voin kiitellä työkevereitani he kaikki ovat mahtava porukkaa joiden kanssa on ilo tehdä töitä. Mietin kyllä tätä kotiin tullessani illalla, ett' miten mä järkkään kesän jälkeen omat duunit, sekin on monien asioiden summa. Kun sovin itse keikkani, tiedän mitä vuoroja olen ottanut ja no proplemo. Katsotaan nyt miten hoitsut reagoi tuohon vaalilupausten pitämiseen, meinaako liitot käyttää lakkoa aseena vai ei, sekin vaikuttaa tulevaisuuden suunnitelmiin aika tavalla. Mutta eletään nyt kesään saakka ensin.